torstai 10. huhtikuuta 2014

Kirveelle töitä - entäs mulle?

Näin ihanan aurinkoisena päivänä on kiva puuhastella pihalla. Puuhommia riittää aina, mutta kirveellä en saa kyllä itse mitään aikaiseksi, vaan tyydyn tyttöjen hommiin ja kannan pöllejä metsästä pihaan ja katkon ja karsin pienempiä rankoja grillipuiksi.



Olis taas harkinnassa hakea työpaikkaakin. Tää on nyt sellainen paikka mihin pitää kirjoittaa oikein printtihakemus ja pistää kuoressa postiin. Työpaikkailmoitus mol.fi:ssä sisälsi tasan kolme sanaa: alan ja ammattinimikkeen. Revi sitten siitä. Kun kyselin lisätietoja ilmoituksessa mainitulta henkilöltä ja että kannattaako mun ylipäänsä hakea paikkaa ilman pedagogista pätevyyttä (ala on oikea mutta opettajan pätevyyttä mulla ei ole), sain vastauksen, että "Haemme tietysti pätevää opettajaa, mutta haun ollessa kesken en tiedä mikä tilanne on". Ja että minä itsehän päätän hakemisesta, hän ei voi valitettavasti päättää sitä puolestani. Huoh.

Täytyypä tuumata mitä teen. Eihän se tosin ota jos ei annakaan, mutta kovin suurta luottoa ei itselläni ole omiin mahdollisuuksiini. Vaikka mulla onkin peruskoulutus ja työkokemusta alalta, todennäköisesti paikkaa hakee moni akateemisen tai amk-tutkinnon suorittanut ja varmasti löytyy myös niitä päteviä opettajia joukosta. Oonhan mä tehnyt aikanaan peruskoulun puolella opettajan sijaisuuksia ja käynyt luennoimassa opiskelijoille nykyisestä alastani, mutta näinköhän se riittäisi mihinkään. Maksaneeko vaivaa? Kai se olis vaan yritettävä säilyttää positiivinen asenne ja usko omiin mahdollisuuksiin, mutku...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kissa kiitoksella elää. Bloggaaja kommenteilla. Kiitos kommentistasi!